Första natten hos farmor och farfar

Publicerat: 2012-09-29 | 11:52:17 i Emily

Igår var jag och Micke på RAW som var på besök här i Örebro. Var hur roligt som helst, skrattade så jag grät!

Detta var ju såklart på kvällen så barnvakt var farmor Åsa och farfar Anders. Eftersom det skulle bli sent så skulle han sova över för första gången och jag skulle äntligen få sova utan att bli störd. Trodde seriöst att det skulle gå åt helvete då Edvin inte var på sitt bästa humör då vi lämnade honom. Han var riktigt mammig och jag var rädd att det skulle hålla i sig. Men nejdå! Det verkar som det har gått jättebra! Han har sovit med ett par uppvaknande men inga jobbiga sådana. Bara lite vaggning och lite napp så verkar han ha somnat om.

Och jag då? Jag har sovit som en stock. Vaknade ett par gånger men somnade om lika fort. Har inte heller saknat honom så oerhört mycket. Vad iskallt det låter! Men jag vet att han kommer hem sedan och jag vill faktiskt njuta av att få bara sova ordentligt. Är ju första gången sedan nyårsafton.!


Varannan dags-feber

Publicerat: 2012-09-27 | 11:53:32 i Emily

Vet inte riktigt vad det är med Edvin men idag har han feber och är hängig igen. Denna febern kommer varannan dag, igår var han ju hur pigg som helst. Vet inte vad detta beror på. Antingen är det någon förkylning som vägrar bryta ut eller så kanske det är tänderna. Jag vet verkligen inte. Min lilla prins.

Det skönaste var ju dock att inatt fick jag 6,5 timmar sammanhängande sömn. Men det har jag ju febern och Alvedon att tacka för så det är ju inget att hurra högt för.


Bara en massa hyss!

Publicerat: 2012-09-27 | 11:41:51 i videor


MAMMA!

Publicerat: 2012-09-26 | 07:41:41 i Emily

Åh, vad underbart! Vaknade av att Edvin ropade - "Mamma! Mamma! Mamma! Jag har bajsat på mig!" Okej, kanske inte det sista men mamma det skrek han tydligt! Och bajsat på sig det hade han verkligen gjort.

Men nu sitter vi och äter morgongröten, myser och lyssnar på radion. En rätt underbar morgon idag!


En hängig Edvin

Publicerat: 2012-09-25 | 18:36:00 i Emily

I ett par dagar så har Edvin varit hängig, likaså idag. Har haft feber, vill bara ha välling och i bästa fall gröt. Efter lite Alvedon så har han orkat leka litegrann men annars har han bara legat utslagen i min famn. Det hör verkligen inte till vanligheterna!


Edvin och Aron

Publicerat: 2012-09-25 | 11:42:19 i Emily
I söndags åkte jag och Edvin till Eskilstuna och Parken Zoo för att gå på blinddate! Eller kanske inte, men när vi förlorade Ebba så fick jag kontakt med Sofie som också hade förlorat sin son Erik i magen. De båda gick bort i november 2010, med cirka en veckas mellanrum. Sorgen, ilskan och rädslan när man förlorar ett barn, ett barn som vi inte ens fick träffa, är svår att beskriva och svår att prata om. Därför har kontakten med Sofie varit guld värd! Hon förstår precis vad jag menar, hur jobbiga eller konstiga tankarna är.    
 
Men vi båda hade turen att bli gravida snabbt och nu har vi en varsinn son. Aron är född i september så mellan busfröna är det bara 3,5 månad. Så i söndags så bestämde vi oss för att äntligen träffas för första gången. Edvin var lite hängig men han visade sig ändå från sin bästa sida och tyckte att det var kul att träffa en ny kompis, Aron. Jag hoppas verkligen att det blir fler gånger och att Edvin och Aron faktiskt blir bra vänner! Vore så roligt!
 
 
 

Helgen i Sundsvall

Publicerat: 2012-09-25 | 11:24:00 i Emily
Förra helgen (15-16/9) så tog vi en tur upp till Sundsvall där morbror Rickard bor. Kusin Meja fyllde nämligen ett år! Edvin skötte sig bra, lite gnäll på vägen upp men det är ju trots allt 50 mil enkel väg. Men som tur var så hade vi med tabben, så det blev lite barnprogram för att lugna Edvin. Även nätterna var oroliga, men har märkt att han har varit lite orolig på nya ställen när det är dags för att sova. Men det är väl inte så konstigt egentligen. Det känns ju konstigt för en annan och sova på nya ställen, så varför ska det inte vara så för honom också? Och så farligt var det ju inte, bara en massa bökande och vridande i sängen.
 
Annars trivdes Edvin väldigt bra, var riktigt roligt att leka med lite nya leksaker, även om Meja var mindre nöjd med att dela med sig. Vi var även iväg en stund på lördagen till ett lekland, Drakborgen, och lekte av oss litegrann. Var en riktigt trevlig helg uppe i Norrland.
 
 
 
 
 

Inte så gott

Publicerat: 2012-09-12 | 09:04:41 i videor


Ont i magen?

Publicerat: 2012-09-12 | 08:56:34 i Emily

Tre nätter i rad har Edvin sovit dåligt. Vaknat, skrikit, vänt och vridit på sig hela nätterna. Ingenting har hjälpt ordentligt, han har fått sova inne hos oss, vi har vaggat honom och han har fått välling. Men nu funderar jag faktiskt på om det är vällingen som är boven i dramat. Både igår och i natt så fes han en massa, så det kan ju vara magont. Vi har ju bytt helt till 8-månaders välling, hans mage kanske inte klarar av det. Så Micke får handla med sig 6-månaders välling efter jobbet så vi får fortsätta variera ett tag till.

Varför kan inte bebisar bara berätta vad som är fel?


Glad trots en kass natt och tidig morgon

Publicerat: 2012-09-11 | 08:01:25 i videor


USÖ och BVC

Publicerat: 2012-09-05 | 17:26:00 i Emily
Nu har domen fallit för Edvin angående hans skelögdhet - han är inte skelögd! Det som gör att han ser ut att skela ibland är för att bebisar har bredare näsa och då kan de få ett veck som ögat gömmer sig bakom. Då ser det ut som att han skelar, men i själva verket så gör han inte det. Men fick istället reda på att han har brytningsfel, precis som sin blinda mamma. Men det behöver vi inte göra något åt förrän vid 4-årskontrollen. Så då blir det antagligen glasögon för Edvins del. 
 
Igår var vi även på BVC för 8-månaderskontrollen. Edvin väger nu hela 9495 gram och var 70 cm lång. Så han blev godkänd även där. I Kumla har de öppnat ett Familjens hus som BVC nu ligger, där öppnade även Öppna Förskolan i måndags så vi passade på att hälsa på där efter kontrollen. Edvin tyckte att det var riktigt spännande. Lekte med en massa leksaker och var riktigt nyfiken på alla barn. Så det kommer göras om!
 
 
 

RSS 2.0