Migrän

Publicerat: 2012-04-29 | 21:03:47 i Emily

Idag skulle vi egentligen åka till mormor Carina, men i förmiddags började det att flimmra framför ögonen och strax därefter fick jag ont i huvudet - Välkommen migränattack! Så det blev att åka hem och sova medan Edvin fick ha lite kvalitetstid med Micke. Annars när jag brukar få migrän så brukar det hålla i under flera dagar och det för att jag inte spyr. Men idag spydde jag (förlåt för informationen) och det gjorde gott. Var lättare att sova och nu känns det som bara en vanlig huvudvärk. Så imorgon blir det mormor och hämta hem Edvins nya spjälsäng.


En bra natt

Publicerat: 2012-04-29 | 20:57:00 i Emily

Inatt sov jag och Edvin hemma hos farmor Åsa och farfar Anders. Det var skönt att bli lite bortskämda och såklart sov Edvin bra hela natten. Vaknade några gånger men flera utav gångerna fungerade nappen och några gånger var det matdags. Undra varför han sov så skönt just inatt? Kanske för att vi just var hos farmor och farfar, eller så kanske det var för att han fick sova i en spjälsäng. Men det är nog för att han fick sova i sin lila pyjamas och i rosa sängkläder. Min lilla sötnöt <3


Är och hälsar på hos farmor och farfar!

Publicerat: 2012-04-28 | 17:34:52 i Emily


Det var en engångsföreteelse!

Publicerat: 2012-04-27 | 21:00:31 i Emily

Kommer ni ihåg den natten för ett tag sen då Edvin sov till halv fyra på natten innan han vaknade första gången. Jag skrev att jag hoppades att det inte var någon engångsföreteelse eftersom han nätterna innan började bli jobbig. Det var en engångsföreteelse!

Sedan den natten, för länge sedan känns det som, har det bara blivit värre och värre. Han vaknar var och varannan timme då han bara gråter. Försöker med napp, men den vägrar han. Försöker vyssja honom, han skriker mer. Försöker gå lite med honom, det fungerar men direkt jag lägger ner honom så börjar han att skrika igen. Det enda som fungerar är att lägga honom vid bröstet så att han får äta/snutta och där ligger han sedan ett bra tag innan han släpper taget. Han har även blivit jobbig att lägga på kvällarna. Förut så kunde vi lägga honom i vaggan, han gnällde lite tills han hittade tummen och sedan slocknade han. Nu lägger jag honom, han skriker, jag ger honom nappen som han tappar ganska snabbt och börjar skrika. Jag får då gå in till honom, ge honom nappen och sitta med honom tills han somnar. Sedan brukar han sova när jag går därifrån iallafall några timmar innan han vaknar första gången av många under natten.

Jag vet verkligen inte varför det är såhär, och jag vet inte vad jag ska göra. Känner mig som världens sämsta mamma. Funderade på om han är inne i ett utvecklingssprång, men hur länge kan en bebis vara det? För detta har ju varit i flera veckor. Men det stämmer ju då han är väldigt klängig och vill vara nära oss mest hela tiden. Magen kanske spökar på honom igen, men jag tycker inte att det är som då han verkligen hade ont i magen. Då skrek han varje gång han fes, det gör han inte nu. Då drog han upp benen mot magen, det för han inte nu. Han skriker bara hysteriskt, han skriker inte på det sätter som han gjorde vid tidigare magont. Sedan funderade jag på om han börjar tycka att vaggan är för trång. För han börjar sova där men efter det att han har vaknat första gången på kvällen/natten så går det inte att lägga tillbaka honom utan skrik. Så då har han fått sovit mellan mig och Micke. Nu har vi iallafall köpt en spjälsäng så den kommer på söndag, får se hur det sovs i den. För även om han sover bättre i vår säng så vaknar han forfarande flera gånger till. Nu har det gått så långt att Micke sover på soffan så att han får någon sömn och jag delar vår säng med Edvin. Mitt sömnskuld-konto har byggts på och jag är som en zombie. Orkar ingenting och blir stressad av minsta lilla. Bara vetskapen om att jag borde plocka ur diskmaskinen ger mig hjärtklappning. Skulle egentligen åkt ut till Mickes föräldrar nu på kvällen för lite avlastning då Micke är borta ikväll. Men bara det gjorde mig stressad, blev stressad av att veta att jag skulle göra något. Men efter en timmes tupplur förut så kände jag mig en liten smula starkare så jag har orkat med Edvin under kvällen och nu sover han efter lite skrik. Så nu ska jag också sova!


Nu vet ni varför det inte har uppdaterats så mycket.

Men hur jobbig Edvin än är så finns inga ord för hur mycket jag älskar honom, min lilla skatt. (Dövar mitt samvete litegrann)

En bild

Publicerat: 2012-04-27 | 07:42:09 i Emily


En mysdag idag

Publicerat: 2012-04-26 | 16:04:30 i Emily

Idag är mjukiskläderna på och så ligger vi bara här hemma och myser. Det enda nyttiga vi har gjort idag är att tvätta. Hade tänkt att gå in till Kumla och fixa med blommor till dopet men det får nog vänta tills imorgon. Vi har det alldeles för mysigt här hemma i soffan!


Mysstund

Publicerat: 2012-04-23 | 09:09:15 i Emily

Micke har precis gått ut för att gå en promenad med Saga. Då passar jag och Edvin på att ligga och mysa i sängen och leka med hans leksaker.


Dressyr på tv

Publicerat: 2012-04-21 | 16:39:04 i Emily

Ligger i soffan och tittar på världscupfinalen i dressyr. Har precis fått Edvin att somna så han ligger bredvid mig på min arm. Han hade lite svårt för att somna då han var övertrött. Vi har nämligen varit och hälsat på hemma hos Ann-Sofie och då ville inte nyfikna Edvin sova något. Inte heller när vi var iväg till Coop för att handla blöjor.

Hemma hos Ann-Sofie var det annars väldigt trevligt. Var roligt att träffas och prata lite skit! Måste göras om snart, jag ska försöka att komma in till Örebro för lunch till veckan.


Tv-mys

Publicerat: 2012-04-21 | 07:50:03 i Emily

Såhär ligger mina älsklingar och myser framför tvn i sovrummet.


Edvin upptäcker sina fötter

Publicerat: 2012-04-20 | 22:12:38 i Emily
Edvin upptäckte häromdagen sina fötter. Ber om ursäkt för att jag inte är tyst och skrattar en massa.

Världens sötaste bebis! <3

Publicerat: 2012-04-20 | 17:40:53 i Emily


iPhone 4S

Publicerat: 2012-04-19 | 21:18:12 i Emily

Har idag blivit med en iPhone 4S. Så nu väntar jag bara på mitt nya simkort! Men med min tur så kommer det nog inte förrän nästa vecka...


Inte en så god morgon

Publicerat: 2012-04-19 | 06:30:25 i Emily

Inte undra på att jag sover dåligt när Edvin ligger i samma säng som oss. Det enda jag får är en massa sparkar i ryggen och några centimeter av sängen.


Babysim

Publicerat: 2012-04-18 | 11:36:19 i Emily

Nu har vi precis badat färdigt och idag tyckte Edvin att det var riktigt roligt! Han var inte först upp, han plaskade mycket och var väldigt glad.

Bilden är tagen när vi precis har bytt om innan vi ska bada.


Lite hungrig och otroligt söt!

Publicerat: 2012-04-18 | 06:59:37 i Emily


RSS 2.0