Kvart i fem

Publicerat: 2012-10-30 | 07:43:44 i Emily

Det är inte okej! Det här med vintertid är inte så roligt som det var förr. Idag vaknade Edvin vid kvart i fem och det är alldeles för tidigt. Trodde det skulle bli senare då vi faktiskt la honom vid samma tid som innan, mellan 19 och 20. Då borde han ju sova till 6 som vanligt men nejdå, klockan 5 ska vi upp och leka. Fick honom som tur var att somna om vid 6 med hjälp av en flaska välling så vi fick en timmes sömn. Nu är det dags att börja dagen ordentligt för att sedan ta en sväng till öppna förskolan.


Snabbis

Publicerat: 2012-10-29 | 18:22:11 i Emily
Är så sjukt trött så orkar inte uppdatera så mycket. Kan bara snabbt säga att jag har varit på Ullared, Edvin har börjat att sova hela nätter, Edvin och Micke har varit ute på biläventyr och jag har tillsammans med tant Linda börjat träna.
 
 

Edvin möblerar om..

Publicerat: 2012-10-21 | 09:48:30 i videor


Klätterapa

Publicerat: 2012-10-17 | 20:37:57 i Emily

Edvin börjar sakta men säkert bli modigare och modigare. Han rör sig mer, han står mer själv utan stöd och han har börjat klättra litegrann. Flera gånger har jag haft hjärtat i halsgropen när jag ser att han står i sin "lära gå"-vagn. Och förut stod han såhär och lekte samt tittade på tvn.


Kokt ägg

Publicerat: 2012-10-17 | 20:27:55 i Emily

Idag provade Edvin kokt ägg för första gången. Det var INTE gott!


Oroliga nätter

Publicerat: 2012-10-17 | 01:32:14 i Emily

Klockan är just nu 01.09 och jag ligger vaken och lyssnar på mina grabbar som sover. Micke snarkar ute i soffan och Edvin har precis somnat i min famn efter en hostattack.

I flera nätter har Edvin sovit väldigt oroligt. Har vaknat flera gånger per natt och varit ledsen. Har provat allt möjligt, tänkte att han behövde närhet så resesängen bäddades i ordning inne hos oss. Det var fortfarande gnäll så jag har haft en lampa tänd i hopp om att det kanske är lite mörkrädsla men det hjälpte inte heller. Han har fått sovit på min arm men det fortsatte att gnällas och bökas runt. Vad har jag provat mer? Flera vällingflaskor ifall han faktiskt bara var hungrig och massage på magen ifall det kanske har varit magont. Så här har det sett ut ett tag, vet inte hur länge eftersom dagarna bara flyter ihop. Har ingen som helst koll om det är vardag eller helg. Allt bara går i ett. Men iallafall det jag vill säga är trots all gnäll så har jag fått sovit. Tills igår natt...

Igår natt var den värsta då han mellan 23 till 05 vaknade två till tre gånger i timmen och var ledsen. Vid 05 var jag ett vrak så då gick jag upp och bytte blöja, gav Alvedon i tron att det faktiskt var något som inte stämde i den lilla kroppen och gav en flaska välling. Då fick jag faktiskt sova till klockan 08. Och nu ligger jag faktiskt här och funderar på om Edvin kanske har en liten förkylning i kroppen. För nu har han ju hostat en massa. Om det fortsätter så blir det nog en Alvedon inatt också. Vi båda behöver ju sömn!

Men förutom förkylning så tror jag även att det försiggår väldigt mycket annat i Lillemans hjärna. Jag tror att han börjar förstå att han är väldigt liten i denna stora världen och att jag faktiskt inte alltid finns nära honom alla minuter och sekunder av dygnet. För varje gång jag lämnar ett rum så kommer Edvin krypandes efter och gnäller "maammaaa" som i och för sig är väldigt gulligt. Men när jag ska iväg och han inte kan följa med blir det väldigt ledsamt och det är hjärtskärande. Jag hoppas att det snart går över och att han blir tryggare i sig själv.

Vad vill jag ha sagt med detta flummiga inlägg då? Jo, jag är trött på grund av väldigt mycket minus på sömnkontot men det beror nog på en kombination av en förkylning och seperationsångest från Lillemans sida.

Nu är klockan 01.32 och jag ska se om jag får sova lite för Edvin.


Saga

Publicerat: 2012-10-16 | 15:51:02 i Emily

Idag var det dags för återbesök hos veterinären och det konstaterades att Saga var frisk från sin livmoderinflammation. Vi tog även en röntgenplåt för att vara på den säkra sidan. Så Saga slapp operation och det känns skönt. Kommer det dock tillbaka då tar vi bort livmodern.


Mickes två senaste lördagar!

Publicerat: 2012-10-14 | 20:52:41 i Micke
Jahaja, Då är man tillbaka bakom skärmen.. Eller tillbaka o tillbaka ja sitter nog rätt mycket framför dumburken.
Men vad har jag gjort sen senast då?

Vi kan börja med förra helgen, Då hade jag anordnat ett långlopp i hyrkart där många duktiga förare var med.
Vi blev 38st som skulle göra upp om pallplatserna. Vi körde 60min och 3 förare per lag. Racet blev mycket lyckat och detta kommer ske även nästa år!
Just ja, på lördagmorgonen så fick jag testa Stoffes Sport2000 som är en riktig tävlingskart och det var 9år sen jag slutade tävla så det var riktigt skoj att få testa igen. Känner att man har tappat lite i styka både i nacke och armarna sedan man var 16år. Men man blir riktigt sugen att börja köra igen men då måste jag komma i bättre form. Något som är roligt i alla fall är att jag fick vara med i ett lag som ska köra en inomhus hyrkart cup i Linköping under vintern. Det ska bli riktigt skoj att få köra lite mera.
 


Denna helg skulle det vara ändå mer motorsport då jag skulle följa me DDesign Drift Team för att fotografera under en dag på Gröndal Motorstadium. Blev 2300st bilder så det är endel att gå igenom.
Men det var en rolig och lyckad dag men det var nog sista dagen med körning. 

Efter den 26okt så har jag fått tillstånd att låna Gelleråsen för att ta lite Rigbilder på lite bilar.
Lägger upp två bilder ifrån förra årets dag på Gelleråsen, Detta år hoppas jag på bättre resultat.








Vår lilla familj

Publicerat: 2012-10-14 | 20:11:27 i Emily

Dopfest

Publicerat: 2012-10-14 | 20:09:45 i Emily
Förra helgen, på söndagen, så var vi på dopfest. Det arrangeras av kyrkan i Kumla där de som har blivit döpta blir inbjudna för att hämta sin dopängel. Varje barn som döps här i Kumla får en ängel gjord i glas från Betlehem. Enligt Kumla församlings hemsida så är det fredens änglar som står för fred och försoning. På hemsidan står det också "Skärvorna är en bild av världens splittring men änglarna visar att det är möjligt att foga samman och göra världen hel igen. Likaså är det lilla barnet som bärs fram av sina förldrar till dopet, en tydlig påminnelse om livets skönhet och vårt ansvar att ta hand om det."
 
 
På dopfesten så var det en sångstund, vi fick kolla runt lite i kyrkan och sedan var det tårta. Var mysigt och Edvin tyckte det var intressant med alla barn. 
 

Går ju frammåt iaf.

Publicerat: 2012-10-08 | 09:04:40 i videor


Påkommen

Publicerat: 2012-10-06 | 18:07:06 i videor


Lång natt?

Publicerat: 2012-10-05 | 19:42:24 i Emily

Edvin har precis somnat men jag hör att han ligger och hostar i sitt rum. Kommer bli en lång natt har jag på känn...

Annars är allt bra här. Saga är fortfarande pigg så det är inte sämre iallafall.


Livmoderinflammation

Publicerat: 2012-10-04 | 20:23:34 i Emily

Saga hade fram tills idag kissat inne tre gånger på bara några dagar. Väldigt konstigt med tanke att hon aldrig kissar inne här hemma. Det har bara varit när vi har varit borta hos hanhundar, då kan hon kissa inne. Men hemma, det är inte likt henne. Vår första tanke var att hon protesterade för att hon var trött på Edvin och att inte hon hade tillräckligt med uppmärksamhet. Men varför skulle det ske nu helt plötsligt?

Inatt kissade hon inne igen och då slog det mig. Har hon inte druckit väldigt mycket vatten på sistone? Har hon inte kissat väldigt mycket ute också? Funderade på om det kanske var en urinvägsinfektion så det var bara att ringa veterinären och fick en tid vid 16.

Farmor Åsa fick komma och vara barnvakt då Micke skulle jobba till 18 just idag. Lämnade över en grinig Edvin innan jag åkte men det hade gått bra ändå. Han hade dock varit grinig men det berodde på trötthet. Han har knappt sovit något idag på dagen. Men iallafall, Saga då. Veterinären upptäckte flytningar och ultraljudet visade livmoderinflammation. Fick recept på tabletter som hon nu ska få en gång per dag i 10 dagar. Men det ska visa resultat redan om några dagar så på tisdag ska jag ringa tillbaka. Om det inte har blivit bättre så lutar det mot att livmodern opereras bort. Skulle även höra av mig direkt om hon blir sämre. Men förhoppningsvis så hjälper det med medicinen eftersom veterinären tyckte att detta upptäcktes tidigt. Men man vet aldrig. Vi får se hur det blir.


Full rulle

Publicerat: 2012-10-03 | 20:25:34 i Emily

Idag var en sån dag som jag och Edvin hittade på en massa. Först och främst så gick vi till BVC i förmiddags för kontroll. Dock så blev det lite fel, skulle egentligen ha tid om en månad men hade fått en månad för tidigt. Men man säger inte nej till ett extra besök. Fick fråga lite om denna jobbiga febern. Hon tyckte att jag skulle ringa läkare om det håller på såhär om en till en och en halv vecka till. Annars så är Edvin såpass gammal att han håller på att utveckla sitt immunförsvar och har då kanske haft oturen att få flera virusinfektioner efter varandra. Men vi avvaktar och ser. Vi vägde och mätte också såklart. 9935 gram väger han och 71 cm lång är han. Inte över 10 kg än men följer sin kurva jättebra. Ligger precis över den genomsnittliga kurvan för pojkar.

Sedan tog vi tåget in till Örebro för att luncha med tant Angelina. Har glömt bort hur smidigt det är med tåg. Synd att vi inte bor närmare tågstationen. Men iallafall, vi åt på Saigon och vi tog en riktig långlunch. Satt bara och pratade en massa skit! Jag blir så glad när jag får umgås med mina älskade vänner! Hann även med en sväng på stan och med hem kom en pyjamas till Edvin. Fick även ett paket av Angelina, eller ja Edvin fick det. En body och ett par raggsockor. Det tackar vi för.

Det har varit en bra dag idag och nu ligger jag i soffan. Edvin sover, jag är supertrött och Micke pratar om att vi borde gå och lägga oss. Men det kan jag ju inte! Det är ju Greys Anatomy idag, som jag har längtat!


RSS 2.0