Mörker

Det är mörkt, klockan är 03.51 och alla sover - förutom jag. Vet inte om jag är vaken för att jag igår sov två timmar mitt på dagen eller om jag är i chock för att Edvin vaknade för 20 minuter sedan för att äta. Dock vaknade han till, gnällde lite, åt en liten slurk och somnade sedan om. Allt måste ha tagit max 5 minuter. Annars har han de senaste veckorna varit jobbig under nätterna. Han har oftast vaknat första gången vid 1 för att äta. Och när man följer Big Brother slaviskt som jag gör så har man inte sovit länge när han är redo för sin första omgång med mat. Oftast har han även varit väldigt snuttsjuk så han somnar medan han äter men vägrar släppa. Även jag somnar så han ligger kvar i sängen med mitt bröst i sitt våld. Några gånger har jag vaknat 2 timmar senare att han fortfarande ligger och snuttar. Inte undra på att jag har sår på mina stackars bröstvårtor.

När jag vaknar till där på natten så har jag alltid försökt att lägga över honom i vaggan - med blandat resultat. Många gånger har han vaknat och blivit ledsen. Så det är bara att lyfta tillbaka honom och inse att resten av natten kommer jag få sova på några centimeter av sängen. Sedan vaknar han nästa gång för mat vid 4-tiden och då är det samma visa ytterligare en gång. Vi båda somnar och han vägrar att släppa mitt bröst.

Så gissa om jag blev förvånad och chockad när jag såg att klockan var 03.28 när Edvin börjar gnälla i sin vagga. Han vaknade ju inte vid 1! Och att nu ligger i sin vagga igen och jag kommer att inatt får ha halva sängen för mig själv. Hoppas att det inte är en engångsföreteelese!

Annars kanske anledningen till att jag ligger här och inte kan sova är min kära sambo. Han ligger nämligen bredvid mig och snarkar väldigt högt. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback