En liten tur till Värmland igen

Det har varit mycket åkande för mig och Edvin det sista. Men får passa på så länge folk vill träffa oss och som Edvin tycker det är kul. Han tycker fortfarande att det är roligt att åka bil och han tycker inte att det är jobbigt att sova borta. Denna lilla resa startades i fredags med att vi åkte till Karlstad för att umgås med mamma/mormor. Vi tog en heldag på stan och vi hittade litegrann på rean. Två klänningar, en kjol och ett par shorts hittade jag till mig själv. Edvin fick två pyjamasar (pyjamas i plural?).

På lördagen var det kalas för Gunnerth, min mormors man, som fyllde hela 75 år. Så då styrde vi mot Arvika och Mörtnäs. Var ett trevligt kalas men Edvin blev snabbt trött och jag lyssnade inte på magkänslan utan stannade lite längre än vad jag borde. Så det slutade med kaos då Edvin blev övertrött och bara skrek. Så det var bara att slänga sig i bilen och åka mot Årjäng där vi skulle spendera natten hos pappa/morfar. Som tur var somnade Edvin direkt vi började åka men kaoset fortsatte när vi kom fram. Det tog några timmar innan han väl slappnade av och somnade om. Då var jag helt slut kan jag lova. Grät, var arg, ont i kroppen och ögonen gick i kors. Så jag somnade även jag.

Dagen igår blev dock inte som planerat. Skulle egentligen ha träffat en gammal kompis med planerna blev ändrade men då hade jag tur att min faster och kusin var i Årjäng. Så jag passade på att träffa dem en sväng innan jag åkte hem till Kumla. Väl hemma så blev det pizza- och filmmys med Micke och min älskade Tony Stark innan jag somnade gott i soffan.

Så det var vår helg. Tog bara två kort. Ett på Edvin då han somnade i vagnen då han väntade på att mormor skulle prova klart en massa kläder. Den andra är på mig och mamma när vi tog en tur för att handla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback